RIP Otto!

Update: | ✝ Publicerat i Allmänt
Igår somnade min sköldpadda in :(
Jag fick honom när ja va ungefär 7 år..
Jag kom ihåg, ja ville så gärna ha ett husdjur, allrahelst en hund men mamma är pälsallergiker så då fick jag en sköldpadda i julklapp istället.
Jag döpte honom, gjorde hus av skokartonger till honom och allt möjligt.
Han har varit lite nere på sistonde men de har han nästan alltid varit under vintern.
Igår kväll ringde mamma o grät, sa att otto hade blivit begraven :(
Lilla Otto.
Men ja tvivlar inte en sekund på att han inte har de bra! =D

Idag ska jag fixa lite o så, sen ska ja sitta barnvakt o efter de ska ja bara hem o ta de lugnt :)
vad har ni för planer?
Carin
Skrivet den:

Alltid lika sorgligt när våra husdjur lämnar oss, om det så är en sköldpadda, katt eller ett marsvin!


L i n d a . B l o m
Skrivet den:

Svar: Är de gymasieutbildning så bör de inte vara speciellt stor skillnad på dem eftersom att de finns en studieplan att följa : ) Däremot kan e lägga påå de på olika sätt : )


fridis
Skrivet den:

såg att du undrade om frisörskolor.
jag går en just nu, hårakademin o den e grym.
ligger på valhallavägen 151...
www.harakademin.se
läs mer där.
ja självtycker att den e den bästa!!


fridis
Skrivet den:

jar började där i september, o då va de intensiv teori och klippträning på dockor. han får 2 tjejhuven o 2 killhuven, o de e skit bra. man har 3 teori prov på färglära o klippteknik m.m vi hade speciella dagar då vi fick ta in släkt o vänner o klippa o färga deras år för att öva inför klippoteket. sen i december så började vi i salongen, o nu klipper vi kunder dagligen fram till maj då vi går ut.
så dom 4 första månaderna är det teori o dockan, sen dom 4 sista är det ute i salongen, och det är skit kul :D

man kan börja skolan i januari, maj o september.


*linda*
Skrivet den:

neeej usch vad tråkigt :(
Men han har det säkert jättebra där i sköldpaddshimlen.