Tänker för mycket.

Update: | ✝ Publicerat i Allmänt
Jag har ofta hört att ja tänker för mycket.
Jag vet inte riktigt om det är bra eller dåligt.
Oftast kommer jag på en bra plan om hur ja vill att mitt liv ska se ut, allt låter jätte bra.
Sen börjar ja tänka o tänka o tänka och då kommer ja på alla negativa saker me min plan.
Om ja inte hade tänkt så mycket och ara gjort de istället, hur hade de blivit då?
Som nu, jag är jätte sugen på att skaffa barn snart.. säg om typ två år, 2010.
Om jag ska utbilda mig till frisör nu i juli.. den utbildning är i 8 månader då e ja klar mars 2009.
Hinner jobba ett litet tag innan ja hade "tänkt" o skaffa barn. Får man bra "mammalön" då?
Eventuellt en resa i vinter också, kan ja åka på den om ja pluggar? antagligen inte..
Ska ja ta ett jobb nu, jobba o kolla om ja trivs, kanske inte ens vill utbilda mig till frisör om ja hittar ett jobb ja trivs med.
Då får jag mina pengar o allt e lugnt.
Om jag går frisörutbildningen så måste jag "lita" på att ja får pengar av pappa till hyra varje månad, inte så kul.
Skulle vilja tjäna mina egna pengar.
Om ja pluggar få rj aleva snålt i 8 månader men sen tjäna bra pengar än om ja bara tar ett jobb nu.
Jag är utbildad undersköterska men är trött på de yrket, känner inte att ja vill jobba som de. Inte just nu iaf.
Skulle så gärna vilja va frisör, makeup artist o allt de där..
Men om ja nu utbildar mig till de, hur länge tycker ja att de e kul?

Förstår ni vad folk menar me att ja tänkte för mycket?

Allt löser sig tillslut, eller?

image137