Händer lite..

Update: | ✝ Publicerat i Allmänt
Blev en tripp till förlossningen efter mitt besök hos bm tidigare idag.
Berättade för henne att jag känt av honom mindre i några dagar, känt honom men inte lika starkt.
Hon ringde förlossningen och sa att vi skulle komma in.
Gjorde ctg och det såg bra ut, men han va lite trött. Fick lägga mig på sidan och dricka kallt så rörde han på sig lite.
Efter en lång väntan på läkaren så kollade han fostervattenmängden med ultraljud och det såg bra ut.
Han kommenterade även mina sammandragningar och sa att jag hade väldigt mycket sammandragningar, han undrade om jag inte hade ont av dem.
Sa att dem känns ju såklart men att jag överlever
Fick prata lite mer med läkaren, han kollade min gamla journal med förlossningen på dottern. Såg att hon föddes i vecka 38+3 och att det gick fort så han sa att det kan vara så att det är på gång nu och att det är därför hans rörelser känns annorlunda.
Han undersökte mig och jag är tydligen öppen 3cm!
Så imorgon ska jag tillbaka för att göra ett till ctg, om det ser likadant ut som det gjorde idag.. att han itne rör sig lika mycket osv så kommer dem sätta igång mig imorgon. Eftersom det är på gång så tyckte han att de va bättre att sätta igång det än att "dra ut" på det när det är som det är just nu.
Men att det även kan hände något inatt.
När jag åkte därifrån hade jag otroligt mycket sammandragningar som strålade bak i ryggen.
Nu känns det lite bättre när jag sitter på soffan men sammandragningarna gör ondare så vi får se hur det går!!
Känns såååå spännande att vi antagligen har en bebis imorgon eller till helgen.
Är nu i vecka 37+2.
Men som jag förstog de om dem ska sätta igång mig så kommer dem ta hål på hinnorna.