Tillväxtultraljud

Update: | ✝ Publicerat i Allmänt
Idag va vi på tillväxtultraljudet och vi kom därifrån lite chockade!
Vi satt hemma igår och chansade på vad han skulle väga..
Wanessa vägde ju bara 2500 gram ungefär när hon föddes, vi båda antog att lillebror skulle väga mer då jag är större nu.
Han ska väga ca 2100 vid den här tidpunkten, Abbi chansade på 2000 och jag chansade på 2200 och då tyckte jag att jag tog i.
Han vägde 2400, nästan 2500!!
10% över medelkurvan!
Herregud.. om jag går tiden ut och han växer det han ska växa så kommer han väga ca 4kg.
Jag va chockad!!
Vet att det inte är någon jättebebis, men jämfört med Wanessa och med tanke på att ingen utav oss är så jättestora och jag inte har så jättestor mage heller så va de här inget jag hade räknat med direkt.
Dock skönt att han är större, om han skulle få för sig att komma ut tidigare och skönt att han inte är så liten!
Det kommer säkert bli jättebra :)
Nu ska vi bara köpa dem sista grejerna och bädda din säng så är vi så redo för dig!